زمان جاري : جمعه 15 تیر 1403 - 3:05 بعد از ظهر
نام کاربري : پسورد : يا عضويت | رمز عبور را فراموش کردم
...در حال بارگيري لطفا صبر کنيد
صفحه اصلي / بحث آزاد بسکتبال / جام جهانی بسکتبال 32 تیمی شد
ارسال پاسخ جديد
جام جهانی بسکتبال 32 تیمی شد
تعداد بازدید: 199
lebron6 آفلاين

ارسال‌ها : 3

عضويت:30 /8 /1391

تشکرها : 6

تشکر شده : 1

جام جهانی بسکتبال 32 تیمی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت رسمی فدراسیون جهانی بسکتبال طی هفته گذشته تصمیمات مهمی برای ارتقا مسابقات بین المللی بسکتبال گرفته شد. طبق مهمترین تصمیمات فیبا بعد از جام جهانی 2014 اسپانیا دوره بعدی بازی ها در سال 2019 و بعد از پنج سال برگزار می شود و از این تاریخ به بعد مسابقات هرچهار سال یکبار و در سال های فرد برگزار خواهد شد.

تعداد تیم های حاضر در بازی ها نیز از 24 تیم به 32 تیم افزایش یافت. بر اين اساس نحوه انتخاب تیم های صعود کننده نیز تغییر خواهد کرد و قاره های آسیا و اقیانوسیه برای مسابقات جام جهانی تحت قالب یک قاره آسیا _ اقیانوسیه مسابقات انتخابی برگزار خواهند کرد هرچند دو قاره به صورت جداگانه برای المپیک انتخابی برگزار می کند.

**قهرمانی آسیا هر چهار سال یکبار

بعد از سال 2017 مسابقات قهرمانی هر قاره نیز هر چهارسال یکبار برگزار می شود و به این ترتیب پس از جام ملت های 2017 دوره بعدی به سال 2021 انتقال می یابد و انتخابی مسابقات المپیک 2020 نیز براساس جام جهانی 2019 و چهار تورنمنت انتخابی در چهار منطقه انجام می گیرد ضمن اینکه سیستم مسابقات انتخابی به صورت رفت و برگشت خواهد بود تا علاقمندان بیشتری در سراسر جهان شاهد بازی های تیم های مورد علاقه خود باشند فدراسیون جهانی بسکتبال این تصمیمات را برای رونق بخشیدن به بازی های ملی و رشد بیشتر بسکتبال در سراسر جهان گرفته است.

**درخواست فیبا برای 2 تغییر در بسکتبال المپیک

فدراسیون جهانی بسکتبال همچنین از کمیته بین المللی المپیک خواست تا دو تغییر را در رقابت های بسکتبال المپیک اعمال کنند.

اولین تغییر درخواستی افزایش 4 تیم در بسکتبال المپیک و 16 تیمی شدن این رقابت ها است تا علاوه بر کوتاهتر شدن مسابقات و فشار کمتر بر بازیکنان فضای رقابتی بیشتری نیز بر بسکتبال المپیک حاکم باشد و از سوی دیگر فدراسیون جهانی بسکتبال درخواست اضافه شدن بسکتبال 3 به 3 (شکل رسمی بسکتبال خیابانی و فضای آزاد) را نیز به کمیته بین المللی المپیک ارائه کرد.

**تعلیق فدراسیون بسکتبال یمن

فدراسیون جهانی بسکتبال در ادامه تصمیمات خود فدراسیون بسکتبال یمن را به خاطر دخالت مسائل سیاسی در این فدراسیون تعلیق کرد.

درخواست فدراسیون سودان جنوبی برای عضویت رسمی در فیبا نیز به اطلاع اعضا رسانده شد، فیبا به کشورهای اسکاتلند و انگلستان نیز به خاطر ترکیب بسکتبال 2 کشور و شرکت در مسابقات تحت یک عنوان تبریک گفته و کشور ولز را نیز به پیوستن به این گروه تشویق کرد./آق

سه شنبه 30 آبان 1391 - 11:34
ارسال پيام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.

تمامی حقوق این قالب مربوط به همین انجمن میباشد|طراح قالب : ابزار فارسی -پشتیبانی : رزبلاگ

: